Necessita reforç o reeducació?

Necessita reforç o reeducació?

Cada cop són més les persones que acudeixen a centres de reforç escolar i es troben que els resulta una ajuda insuficient per a l’alumne, que sovint, tot i assistir assíduament a les classes segueix sense aconseguir assolir els objectius del curs en que es troba.

La responsabilitat d’aquest problema per avançar no sol correspondre al centre, ni a l’alumne, el problema rau en la ineficàcia del reforç per aquells estudiants que presenten dificultats en l’aprenentatge com la dislèxia o la discalcúlia, nens amb diagnòstic clínic com el Trastorn de dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat (TDA / TDAH), Trastorn de l’espectre autista (TEA), Trastorn específic del llenguatge (TEL) entre d’altres, i nens amb altes capacitats.

Aquests nens i nenes necessiten una ajuda específica i individual que només els pot proporcionar un psicòleg o un psicopedagog especialista dificultats de l’aprenentatge i emocionals. Aquest suport consisteix en un procés de reeducació psicopedagògica.

Les reeducacions poden ser transitòries, en alguns casos els nens milloren i un cop assolit el ritme de el grup deixen de necessitar-les, o poden ser permanents. A Infantil i Primària acostumen ser un ajut suficient per seguir el ritme del grup, a Secundària generalment es necessari combinar-les amb el reforç acadèmic.

La detecció en els primers anys d’escolarització millora molt el pronòstic i redueix en un alt percentatge les possibilitats de fracàs escolar.

A Petitament realitzem reeducacions psicopedagògiques a domicili per tal d’adaptar l’espai de treball a l’infant i facilitar l’autonomia de la mateixa en el seu entorn habitual.

A causa de la situació excepcional d’alarma oferim la possibilitat de realitzar sessions on-line. Si voleu més informació podeu escriure a hola@petitament.com o bé trucar al telèfon 650 72 45 66.

No hi ha comentaris

Publica un comentari